• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • Adıyaman 8 °C
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 0 °C

DİNE KARŞI DİN

Şevket TATAR

Şirk dini tarihte iki şekilde gelişir ve görünür. Birisi, dinler tarihinde gördüğümüz süreçtir: Totem dini, tabu dini, mana dini, atalar dini, çok tanrılık, animizm (ruhlara tapma) sonunda da tanrı inancına varılır.

Bu süreç, dinin şirk dininin dinler tarihindeki izlediği süreçtir. Ancak bunlar şirk dininin açık görünümleri biçimleridir. Şirkin ikinci biçimi olan gizli şirk ise bu biçimlerin tümünden daha tehlikeli ve zarar verici olanıdır. İnsanlığa ve hakikate tümünden çok zarar vermiştir. Bu şirkin gizli biçimi, diğer bir deyişle şirkin tevhid nikabı(örtüsü, maskesi) ardında gizlenişidir. Tevhid peygamberleri risalet görevi ile ortaya atıldıklarından itibaren şirke karşı çıkmışlardır.Buna karşılık şirk de onlara karşı koymuştur.Bu peygamberler üstün gelir de şirke diz çöktürürlerse bu kez de şirk tevhid postuna bürünerek peygamberi izleyenler de halifeleri ile ve yolunu sürdürenlerle birlikte toplumda gizli yaşayışını sürdürmüştür.Bu sebeple Bel'am-i Ba'ur'un Musa(as) karşısında yenilgiye uğramasına ve Musa (as)'nın devrimi karşısında silinip gitmesine rağmen şirk dini mensupları bu kez de Musa (as)’nın dininin hahamlarının ve İsa (as)'nın katilleri olan Ferisiler'in kılığında ortaya çıktılar.

Yoksa şirk dininin izleyicileri ve sürdürücüleri mi? Diğer deyişle, bunlar Hıristiyan din adamı kılığında, İsa dinini içten ve şirk adına fethetmeye gelen Ferisler midir? Nitekim bunu başardılar da!

Fakat onlar aynı zamanda dinin ne olduğunu, gerçek dini tanımayan, bilmeyen kimselerdir. Din bilgini olmadıkları gibi, tarih bilgini de değildirler.
Fakat bu hangi dindir? Bu bir şimşeğin parlayıp söndüğü anlar gibi anlar dışında tarihte seyri izlenen şirk dinidir. Şirk dini,kutsal ve tevhid dinine ilişkin adlara da bürünebilir fakat durum değişmez. Tevhid dini, cihad ve Kur'an adına şirk dini mensupları, Kur'an-ı Kerim'i mızrağa da geçirebilirler.
Kur'an'ı Kerim'i mızrağın ucuna takan kimse: Lat ve Uzza adına İslam peygamberine karşı koyan Kureyş değildir. Artık o bu dönemde şirki eski biçimi ile koruyamaz. İçten gelir, dıştan değil ve sonra Kur'an-ı Kerim'i mızrağa geçirir. Ali ile savaşır yani Allah ve Muhammed (as) ile savaşır. Artık şirk dini, cihada ve hacca giden bir halifesi bulunan hilafet biçimine bürünür.

Bu açıklamayı bana sürekli şu soruyu yönelten aydınlar için yapıyorum. Bir aydın olarak sen, nasıl olur da bu denli dine sarılır durursun! Cevabım şudur: Ben dinden söz ettiğimde, geçmişte toplum içinde etkin olan dini değil, bu dini ortadan kaldırmayı hedef edinen dini kastediyorum.Peygamberlerinin şirk dinini şekli biçimlerini yok etmek için kıyam ettikleri dini kastediyorum.Bu din,hiçbir dönemde tam olarak toplumsal yaşayışına mal olmamıştır.Ancak,bize bu ülküyü gerçekleştirme yükünü yüklemiştir.İnsanlığın ödevi,gelecekte tevhide dinini peygamberlerin tebliğ ettiği gibi, toplumdaki uyuşturucu ve kılıf uydurucu şirk dinlerinin yerine geçirmektir.Demek ki bizim dine dayanış ve sarılışımız  geçmişe dönüş anlamına değil,aksine tarih sürecini sürdürmek demektir.Başlangıçta,''Dine karşı din'' başlığından neyi kastettiğimi söyledim.Yine söyledim ki din bizim anladığımız anlamda küfür ile,dinsizlik ile savaşmış değildir.Geçmişte dinsiz bir toplum,tanrısız bir toplum var olmamıştır. Tarih süreci boyunca, tarih ve toplum bilim, din toplum bilimi, tarihi araştırma ve belgeler tanıktır ki, insanlar toplumsal maceralarına başladıklarından beri bir din mensubu olmuşlardır. İşte bu güçler küfrü temsil ediyorlardı, dinsizliği değil.

Şu halde bizim bugün inandığımız anlamda din, insanlık tarihi boyunca her zaman dinle cedelleşmiştir. Peygamberlerin mücadelesi de küfür ile olmuştur, dinsizlik ile değil. Toplumların dinsiz olması söz konusu değildir. O zaman toplumda hakim olan din ile savaşılmıştır. Memnuniyet vericidir ki bu küfür terimi doğrudan doğruya bir Kur'an-ı Ker'im terimidir.

Allah, Resul'ü Ekrem (sa)'e buyuruyor ki: Kafirlere de ki, kul ya eyyühel - kafirun.Bu kafirler, dinleri olan kafirlerdir. Dinsiz anlamında değildir. İslam ile savaşan, İbrahim, Musa, İsa(as) ile savaşan kişiler, belirli bir dini savunmakta idiler, din duygusu ve kavramından yoksun değil idiler.

Bundan da anlaşılıyor ki, bundan sonra da hakim güçlerin en büyük silahlarından biri de dine karşı dini kullanmaktır. Tarihte de bu hep böyle olmuştur. Bugünden, sonra da bu böyle olacaktır.Çünkü din postuna bürünen dine karşı savaşmak her baba yiğidin işi değildir. Büyük bir basiret, açık bir şuur, salih bir kalp lazım bu oyunu bozabilmek için. Bu oynanan oyunu hem tarihsel hem günümüzün oyunlarını, öğrenmek ve bilmek isteyenlere, bu kitap ne güzel rehberdir.Günümüz aydınları arasında bu konuyu,en güzel çözen Dr. Ali Şeriati olmuştur.

DR. ALİ ŞERİATİ
İŞARET YAYINLARI

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Kahta Beyan | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 416 725 90 91 Faks : Kahtabeyan@hotmail.com.tr