• BIST 73.391
  • Altın 132,849
  • Dolar 3,5219
  • Euro 3,7585
  • Adıyaman 8 °C
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 0 °C

Kahta’da Neler Mi Oluyor?

Kahta’da Neler Mi Oluyor?
Son iki üç yıldır Kahta’da olan bir kısım so

                                     

             Buna ilçenin kendi bünyesinde bir türlü oluşturamadığı ya da dışarıya intibasını bırakamadığı olumlu sosyal, kültürel, sportif, sanatsal, ekonomik v.b. alanlarda sıkıntı da eklenince olumsuz intibaı yayan olaylar daha fazla konuşuldu, ilçe bunlarla anılır hale geldi.
            Bu olayları bir değerlendirmeye tabi tuttuğumuzda ilçenin bunlarla anılmasının ilçeye büyük bir haksızlık olduğunu düşünüyoruz. Her ne kadar yukarıda da belirttiğimiz gibi o olumsuz imajı ortadan kaldıracak daha güçlü tersi bir imaj oluşturmasak ta bu şekil bir değerlendirmenin ilçe açısından sıkıntılı bir durum olduğu aşikar.
            Dünyanın her yerinde anti-sosyal kişilik, kişilik bozukluluğu ve idraksizlik sonucu olaylar meydana gelmektedir. Bu olayların her birinin kendi içerisinde değerlendirilmesi gerekirken her nedense her sosyal meselede olduğu gibi toptancı bir mantık ile hareket ederek yanlış çıkarımlara gidebiliyor insan.  
            Toplumun içindeki bu yanlış davranış şekillerinin ekseriyetinin, kişinin sosyalleşememesi veya yanlış sosyalleşmeden kaynaklanan olaylar olduğu göz önüne alınırsa ve olay bu payede değerlendirilse meseleye daha sağlıklı yaklaşılır.
            Kişilik bozukluğu yaşayan kişinin davranışları çok sağlıklı olamaz. Dolayısıyla yanlış bir davranışta bulunması olasılığı daima daha yüksektir. Suçun   nedenleri ile ilgili teorilere bakıldığında bunların genel olarak biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve sosyal psikolojik teoriler olarak tasnif edildiği göz önüne alınırsa her birisinin kendi içerirsinde ayrı bir değerlendirilmesinin olduğu görülür.
            En iyi teori bile kendisi ile bir kısım eksiklikler barındırır. Bunların bir kısmının suçun genel niteliği ile ilgisi olmadığı da söylenebilir. Bu, o teorilerin içeriğinden haberdar olmamamızı ve teorilerde mevzu bahis edilen kriterleri göz ardı etmemizi gerektirmez. Bu konuda toplumun, kendi içinde oluşturduğu sosyal kontrole bağlı olarak ta suç oranlarının düşümüne yönelik teorilerin geliştiğini söyleyenler de vardır. Toplum gelenek, inanç, bağlılık gibi değer atfedilen olgular oluşturarak bu kontrolü sağlar.
            Bu işlevin zayıfladığı veya tamamen işlevsizleştiği durumlarda olabilir. Aile ve sosyal çevreden psikolojik ve sosyal gelişimi için uygun ortamı bulamayan birey, farklı bir doygunluk yolu arar. Duygularını bastıranlar ya da zorla kendisine farklı rolü biçen bireyler bu olumsuzluğu daha fazla yaşarlar. Aile ortamının sağlıklı olmayışı bireyi de sağlıksız bir ruh yapısına sürükler. Sosyal çevre ve ilgili kurumlar bu alanda boşluk oluştursalar kişi bu ruh bozukluğunu sosyal alanda da gösterir ki sosyal psikologlar bunu sapkın davranış olarak adlandırırlar. Sapkın davranış aslında normal olmayan her davranışa verilen addır.
            Kanımızca Kahta’ da son iki üç yıldır olan olumsuz davranışları da bu bağlamda değerlendirmek gerekir. Diri diri gömülen kız çocuğunun baba ve dedesinin normal olmayan davranışının değerlendirilmesi bu bağlamda ele alınmalıdır.
            Belediyenin yakılması ile ilgili olarak belki de farklı şeyler söylenmesi gerekir. Çünkü genel kanı belediyeyi değil minibüsün yakılması olarak düşünüldüğü ve bunu yapanların bu şekilde hak alacaklarına olan inançlarıdır. Amaç ve sonucun faklı oluşu kişileri paklamaz.
            Yine aynı süreç içerisinde meydana gelen, polisin eşyasını toplaması için eve getirdiği kızın ağabeyi tarafında bıçaklanarak öldürülmesi aynı kategoride değerlendirilebilir.
            Son olaydaki taciz iddiası ise, başlı başına bir talihsizliktir. Meselenin ne olduğu tam anlaşılmasa da aslında tam bir “sapkın olay” olarak tasnif edilecek bir durumdur. İlgili kişinin sosyal çevresi ve yaşanmışlığı üzerinde meseleye yaklaşılırsa risk unsuru taşıyan bir portre olduğu anlaşılacaktır.
            Olay sonrasında yaşadığı iddia edilen linç olayı da dikkatle  ele alınması gereken bir durumdur. Bir yerde hukuk varsa velev ki söylendiği gibi taciz olayı, ya da daha aşırısı olmuşsa bunun müeyyidesini kişiler değil, ilgili makamlar verir. Her halükarda linç girişimi kabul edilemez. 
            Linçin kabul edilememesi emniyet görevlilerinin müdahaledeki tavrını da haklı göstermez. Maalesef emniyet olayı iyi etüt edip yönetememiş daha da karmaşıklaşmasına yol açmış, görevliler davranışları ile  toplanan kişileri adeta buna itmiş ve ilçenin ulusal basında imajının zedelenmesine zemin hazırlanmıştır.  Görünen o ki, yeni çağda bile “eski devlet” e ait argümanlar ile hareket edilmiş ve gece yarısı ihtilal provası gibi hareket etmeler ilgilileri yüceltmemiş, niteliklerinin bilakis halk nezdinde tartışılmasına yol açmıştır.
            Peki ilçenin bozulan imajı konusunda yapılması gereken nedir. Hepimizin daha çok olumlu imaj oluşturmaya yönelik olarak bir şeyler üretmemiz lazım. Sapkın ve suç unsuru olan bir olayın her yerde oluşması olasılığı olduğuna göre, aksi yönde iyi imaj bırakacak bir olayın olması da olasıdır. Bu da bizim elimizdedir.
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Kahta Beyan | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 416 725 90 91 Faks : Kahtabeyan@hotmail.com.tr