• BIST 106.702
  • Altın 146,549
  • Dolar 3,4864
  • Euro 4,1701
  • İstanbul 28 °C
  • Adıyaman 36 °C
  • Ankara 34 °C

Seküler Dünya Atlası

Şevket TATAR

Numan Rakipoğlu Kurtuba Kitap  

Numan Rakipoğlu 1983 Yılı İstanbul doğumlu olan yazar ilk ve orta öğrenimini İstanbul'da tamamlandıktan sonra İstanbul üniversitesi felsefe bölümünden mezun olmuştur aynı bölümde islam felsefesi tarihi ana bilim dalında Prof.Dr.Hüseyin Sarıoğlu danışmanlığında geleneksel ekol ve modernizm eleştirisi başlıklı tezi ile yüksek lisans mezuniyetini tamamlamış bulunmaktadır.Hali hazırda geleneksel sembolizm ve orta çağ islam felsefesi üzerinde çalışmakta olan Numan Rakipoğlu iyi düzeyde İngilizce bilmektedir.

Modernizm gerek sözlü gerek yazılı olsun,bu günü ve büyük ölçüde geleceği ilgilendiren bir çok tartışmanın ağırlık merkezinde kendine yer bulmaktadır.Konunun kapsamca geniş olması bu tartışmaların felsefi,dini,politik veya başka bir zeminde ele alınmasını mümkün kılmaktadır.Bununla birlikte gelensek ekolün yaptığı modernizim eleştirisi tam olarak ne felsefi,ne dini nede eleştiri kiplerinden büyük ölçüde farklı olarak sophia peenis bakış açısına dayanmaktadır.

Geleneksel ekol'ü çağdaşlarından ayıran temel karakteristliklerinden birisi modern dünyaya karşı sergiledikleri tavır ve ona getirdikleri eleştiridir.Gerçi modernizm eleştirisi bizzat modern dünyanın içinde'de mevcuttur.Fakat bu eleştiriler bu ekol tarafından son tahlilde kendiside modern olan bakış açılarından yapılan modernizm eleştirileri olarak değerlendirilmiştir.Onlara göre bu bağlamdaki eleştiriler modern dünyanın varoluşunun devam etmesinde başat rol oynayan düsturların reddini gerektirmeyip daha çok bir tür restorasyon mayetindedir.Diğer tarafdan geleneksel ekol modern dünyanın tümüyle inkar ettiği bir perspektifden olayları değerlendirmektedir.

Söz konusu ekole mensup düşünürlerin ortak noktalarından biri Hint,Çin,İslam,Hristiyanlık gibi büyük geleneklerin ezoterik olarak adlandırılabilicek yönleriyle ilgileniyor olmalarıdır.Gerçi gelenek veya daha özel olarak doğu metafizikleriyle ilgilenen sadece gelenesel ekol değildir.Doğunun dili kültürü,inançları ve metafizikleriyle ilgilenen ekollerden biride oryantalizm ekolüdür.Oryantalist perspektif'de modernizmi eleştirmiştir. Ancak bu eleştiriler kısmidir, Paradikmanın en temel ilkelerine yönelik değildir.Bu bağlamda modern paradikmanın temel direklerine yada can damarına yönelik değildir.İki ekol arasındaki tek ortak nokta her iki durumdada doğunun söz konusu olmasıdır bakış açıları ve medotlar temelinde değerlendirildiğinde aralarında hiçbir ortak payda yoktur,Bilakis tezatlar vardır bu kitap felsefeyle ilgilenenler için çok özlü bir eserdir.

 

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Kahta Beyan | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 416 725 90 91 Faks : Kahtabeyan@hotmail.com.tr